reklama

Hrabať sa v rohu či za roh?

Boh ma miluje. Ak to viem, milujem aj ja Jeho. Spinoza bol sofista a pohan? Možno áno a áno a možno to ani nevadí. A vôbec, všetko to bolo už dávno.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Čo ak sa ale z milovania nášho vzájomného neradujem? Čo ak je moja romanca s Nekonečnom nešťastná, odsúdená na tragický záver? Nežalujem sa, že sa mi tak deje. Skôr je to špekulácia, ktorá ma má rozveseliť. Pohrdnite takýmito rečami, ak tak nerobíte náhlivo. Mne najbližšou literárnou formou je zrejme gig. Preto hovorím takto. Skúšam chápať tento odstavec ako manifest. Srdce zo zlata, pravda, Božia blízkosť, poézia, každodenné problémy, úľava od utrpenia... Čoho? Komu? Kade? Hodnotovo si tu excelovať netrúfam, len vyplním medzeru. Ja som si ideálna náplň, lebo žijem povedľa skutočných ľudí, iba vlastnej predstave o dianí musím vyhovieť. Celý svetabeh som obmedzil na túto izbu a svoje útržkovité pohľady cez kopec. Univerzum sa tu ale zmestilo celé. Som totiž paranoidne plný očakávania, priam sa krčím pod tým... aj tamtým... Gig sa mi spravidla nepáči, nie je úprimný, ani pravdivý, zbožný, vecný, súcitný... To pravidlo som si neosvojil, iba som ho formuloval, pretože oň stále zakopávam. A preto (aj keď snáď už čoskoro...) nemôžem (lebo neviem) zmysluplne skončiť. Vyhýbam sa tomu, aby ma odtiaľto vyhodili. Ešteže som lenivý a nemám ísť kam a nikto iný tu nie je. Preto by to možno aj chcelo zase písať blog.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Slovo "gig" som ukradol a zneužil. Značí vraj dačo ako "show". A mám rád floydovskú "Great Gig In The Sky". V gigu si dovoľujem, je ako neverbálny grg. Napadlo ma kedysi, že lepšie je niekoho naštvať ako zostať bez odozvy. Z toho dôvodu by sa zišlo niečo ofrflať. Tak napríklad: odpúšťanie sa preceňuje, nenávisť a hnus sa dokážu robiť produktívne. Myslite zvrátene a s radosťou naraz. Mali ste snáď v rukách niekedy niečo také, čo sa nedá zahodiť? Ako viete, že ony momenty najväčšieho blaha či jasnozrivosti neskôr neprekľajete? Vporiadku, vitajte na smetisku, usteľte si medzi zvratkami, prejdite sa po vetre v zápachu. Veríme v neumieranie. Nie fuck-up z presvedčenia, nie Leaving Las Vegas. "Niet za čo umrieť" znamená "niet pre čo žiť"? Nadávanie je efektívne používanie mena Božieho - nie je nadarmo. A preto... ***** ** ******* ** ****** ******!

Ladislav Piaček

Ladislav Piaček

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu